Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
 Paginas:  1    3  4
Auteur: onderwerp: Zeer lang lopend project
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 30-12-2009 op 13:47
Zeer lang lopend project

Met de komst van De Kerstman zijn er weer mooie onderdelen bezorgd die mijn zeer lang lopende project vooruit kunnen helpen. Na de succesvolle conversie naar USD moeten alleen nog een teller en een koplamp gemonteerd worden. Maar dat beschouw ik maar even als bijzaken.

Wat bracht De Kerstman? Een paar dagen voor kerst kraakte zijn arreslee onder het gewicht van een XVZ 1300 cardanklok met een achterbrug er nog aan vast. Ik ga, als ik een topsnelheidsmeting met de huidige setup gedaan heb, de cardanklok overbouwen en dan weer een meting toen. Ik zou van 240 naar 256 moeten gaan *evil grin*.

Maar het mooiste kado kwam op kerstavond: twee complete cylinderkoppen. Ik had al twee koppen en twee sets nokkenassen liggen, maar ik miste de kleppenstelplaatjes. Het bleek voordeliger om twee complete koppen, met alles erop en eraan te kopen. Nu heb ik alles, behalve wat pakkingen, om mijn lang (s)lopende 1300 project verder op te pakken.

PS: iemand nog geinteresseerd in:
- twee koppen (natuurlijk compleet met de beugeltjes voor de nokkenassen en de 16 bussen waar de stelplaatjes in vallen) No 1 en No. 7. *WEG*
- twee sets (145pk) nokkenassen
- twee kleppendeksels No. 23.
- 16x kopmoeren en ringen No. 21 en No 22
- 16x kleppendekselbouten No. 24, No 25 en No 26

Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 30-12-2009 op 18:17

wist je dat je ook plaatjes kon posten in dit forum?:cry2:

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-12-2009 op 19:53

:question:

Dred
Webbert

Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 30-12-2009 op 21:13

Ze (onze voorzittert) is er vast zo een met een een hip 10 inch schermpje ... :lol:
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-12-2009 op 22:02

:info:

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-12-2009 op 22:42

Quote: origineel gepost door Dred  
Ze (onze voorzittert) is er vast zo een met een een hip 10 inch schermpje ... :lol:

Nee hoor ik heb nog een ouderwets lcd schermpje alleen 42" meer als wat jij opgeeft

21-08-2009 067 (Small).JPG - 40kB

Ik bedoelde zet eens een paar plaatjes van de brommert neer met de usd bv en andere detaillies

Marlon 4 President!!!!
Dred
Webbert

Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 19-1-2010 op 19:28

En net zo'n cheap ass laptop tas als ik!
Waar je zo'n hippe RSI gegarandeerde muis formaat postzegel bij krijgt ... :eerie:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 17-3-2010 op 11:23

Vanmorgen heb ik het beest maar eens uit zijn winterslaap gehaald. Wat een accu die Odyssey :thumbup: Na maanden van stilstand zat er onmiddelijk leven in de machine. Met wat rochelen en reutelen startte het monster op. Eerst moest hij even stationair inlopen, want als ik de gaskraan iets open draaide viel ie gelijk stil. Maar na een minuutje werd het ploffen minder en reageerde bij weer op het gas. Daarna even een lekker ritje naar Eersel en terug gemaakt om er wat warmte in te krijgen.

En allememaggies, wat zit er toch een kracht in dat ding :thumbup:

Het wordt nu echt tijd er eens een koplamp, snelheidsmeter en brandstofmeter op te bouwen, want de lente lijkt echt door te zetten.

Bovi
Hardcore Dutcher

Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: mooi Drenthe in Holland
lid Is Offline

Stemming: Barre bliede.

[*] Gepost op 17-3-2010 op 12:50

Heb je dat wel dan? Ik heb eventueel ook nog wel wat liggen.
Wie kiep in tuts.

Groet`n van de betere Drent.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 17-3-2010 op 14:30

Ik heb twee kleine koplampjes die boven elkaar gemonteerd moeten worden. Er zit in elk lampje een H3 halogeenpeertje van 55 watt, maar de lichtopbrengst is een beetje teleurstellend. ik heb een LED lamp liggen van 10 watt en die probeer ik in het koplampje te bouwen om eens te kijken wat dat doet.

Dan heb ik nog een fietscomputer liggen die ik er even op moet tye-rappen zodat ik in ieder geval wat heb. En dan die boordcomputer eens afsolderen enzo. Nee, aan de spullen zal het niet liggen, meer aan inspiratie, motivatie en tijd.

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 17-3-2010 op 16:41

heb nog een MOD7 in onderdelen liggen voor, zal de boel ff bij elkaar zoeken als je interesse hebt, want je hebt nog wel wat tegoed van me

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 10:24

Dank voor het aanbod, maar laat die MOD maar lekker liggen waar hij ligt.

Vanmorgen het ik het monster met een verse lading Vpower afgetankt en ben lekker wezen toeren. Magistraal die Vmax :thumbup: Morgen heb ik een dag vrij, dus moet ik wel wat kunnen doen aan de koplamp.

Bovi
Hardcore Dutcher

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 12:42

Quote: origineel gepost door Berrymax  
heb nog een MOD7 in onderdelen liggen voor, zal de boel ff bij elkaar zoeken als je interesse hebt, want je hebt nog wel wat tegoed van me

:question: wat is un mod7 :question:

Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 18:40

Quote: origineel gepost door Bovi  

:question: wat is un mod7 :question:

de opvolger van MOD6

Marlon 4 President!!!!
kamaufer
Echte Dutcher

Lokatie: Rotterdam
lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 19:23

lijkt me toch logisch Jan!

was inderdaad lekker op de motor vandaag 4 maanden stil gestaan starten lopen .... gelukkig!
Bovi
Hardcore Dutcher

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 20:18

Helaas mijne heren er gaat nog geen :info: op bij mij. :cry2:

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-3-2010 op 21:22

Quote: origineel gepost door Bovi  
Helaas mijne heren er gaat nog geen :info: op bij mij. :cry2:

http://www.mod7ce.com/

alleen die ik heb staat er (niet) meer op

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 20-3-2010 op 12:17

Donderdag om 11:49 een bandje besteld in bij motorradreifenonline.biz in Duitsland en vrijdagochtend was is al binnen. Tuuut, tuuut, dat is snel! Ik heb dus niks meer gedaan aan mijn koplamp, maar de oude, raar afgesleten en volgens mij niet eens meer rond zijnde Metzeler Z6 eraf gewurmd en met vereende krachten een Michelin Pilot Road 2 (120/70/18) erom gelepeld.

Ben benieuwd hoe die zich houdt....

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 29-3-2010 op 09:44

Het bandje is een stuk lelijker dat de Metzeler, maar het bandje doet het goed en het bochtengedrag is nu optimaal maar mijn zin. Voorheen moet ik altijd flink blijven werken om de Vmax in de bocht te houden. Nu geef ik hem een gooi de bocht in en daar blijft hij zonder werken in hangen. Hij wil er niet in en er niet uit. Pas als ik ga versnellen komt ie er langzaam uit. Perfect dus.

De Venture 1300 cardan hangt er nu ook onder. Alles past perfect. Zelfs de Vmax as past er gewoon in. De as van Vmax cardan moest ik zo'n 3,5 maal rond draaien voor 1 achterwiel omwenteling en de Venture 1300 as 3,25 maal. Als ik de getallen erbij pak zou dat 3,67 om 3,33 moeten zijn, dus dat klopt wel aardig.

Nu nog olie er in en wachten op een droge weg om eens te kijken wat het nou doet. Hij zou 11% sneller moeten zijn en dus 265 moeten lopen. Ben benieuwd :w00t:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 2-4-2010 op 08:33

Vanmorgen heb ik het eerste stukje met de nieuwe cardanklok gereden. Toen ik de straat uit reed leek het alsof ik door dikke stroop heen reed en dacht dat de banden opgepompt moesten worden. Maar weer terug thuis bleken die goed op spanning. Niks van aantrekken dus en gewoon gaan rijden. Vlotjes de snelweg op en in de 5e bij 4000 rpm zet hij nu 112 km/u op de GPS. Dat is precies 12 km/u sneller dan met de oude klok. Dat lijkt dus te werken. Hij lijkt ook makkelijker sneller te rijden, maar dat is een gevoelskwestie. Zonder al te veel gas geven kwam er 135 op de GPS. Toen ik 8,5 km verder op het werk was, was de klok lauw warm. Ook goed dus. Als ik in de gelegenheid ben zal ik eens een topsnelheidsmeting doen.

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 6-5-2010 op 21:15

Vandaag is er een korter achterspatbordje op de mat gevallen. Er kan weer gesleuteld worden. Ik ben gelijk even langs de verfleverancier gegaan voor wat professioneel materiaal om het spatbordje en de dummy te spuiten. Slik..... hechtprimer, basecoat, 2K aflak, verdunner, met een hele doos blikken en een lege portomowallet kwam ik weer naar buiten. Maar het is wel professioneel spul, dus ik verwacht dat het nu wel strak wordt en goed blijft zitten. De buurman heeft een mooie spuitkabine in zijn schuur en ervaring met spuitwerk, dus die mag aan de slag :)

Verder ben ik begonnen met het ombouwen van mijn koplampjes naar LED verlichting. Het lamphuis is aangepast en de LEDs (3 stuks 10W totaal) heb ik net op het koellichaam gelijmd. De handleiding zegt dat het 5 minuten epoxy is, dus als het mee zit kan ik straks nog kijken hoeveel licht eruit komt. Ik ben benieuwd......

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 6-5-2010 op 21:20

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Vandaag is er een korter achterspatbordje op de mat gevallen. Er kan weer gesleuteld worden. Ik ben gelijk even langs de verfleverancier gegaan voor wat professioneel materiaal om het spatbordje en de dummy te spuiten. Slik..... hechtprimer, basecoat, 2K aflak, verdunner, met een hele doos blikken en een lege portomowallet kwam ik weer naar buiten. Maar het is wel professioneel spul, dus ik verwacht dat het nu wel strak wordt en goed blijft zitten. De buurman heeft een mooie spuitkabine in zijn schuur en ervaring met spuitwerk, dus die mag aan de slag :)

Verder ben ik begonnen met het ombouwen van mijn koplampjes naar LED verlichting. Het lamphuis is aangepast en de LEDs (3 stuks 10W totaal) heb ik net op het koellichaam gelijmd. De handleiding zegt dat het 5 minuten epoxy is, dus als het mee zit kan ik straks nog kijken hoeveel licht eruit komt. Ik ben benieuwd......

21:15 uur plus 5 minuten = 21:20 uur
Plus het maken van de aansluiting en de foto maakt 21:55 uur.

Dus waar zijn de plaatjes;)

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 6-5-2010 op 22:59

Ik heb even een vergelijking gemaakt met een 35W Xenon 'zaklamp'. Het is een ongelijke strijd, maar het geeft een beeld.

David vs. Goliath:

Aan de voet van de zaklamp de lenser waar de LED ingebouwd wordt.

Dan de hoeveelheid licht. De foto's zijn met dezelfde instellingen genomen.

Xenon zaklamp:

LED zonder lens. Heel veel licht wordt naar de zijkant uitgestraald:

LED met lens. De schuurdeur wel minder verlicht is als met xenon, maar het scheelt niet heel veel. Alleen daaromheen is het echt wel donkerder ja....

En wat zie je frontaal van voren? De LED lamp met lens links en de xenon lamp rechts:

Ik zie nog steeds vlekken voor mijn ogen, dus licht komt er wel vanaf. Er komen twee LED koplampen op, moet genoeg zijn.

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-5-2010 op 10:08

Kijk ouwe zwoegert,

laat die xenon zaklamp dr gewoon aanhangen!!

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-5-2010 op 10:45

Kijk ouwe zwoegert,

laat die xenon zaklamp dr gewoon aanhangen!!

Je zou het bijna doen, maar hij is lomp groot en er komt echt asociaal veel licht uit. Ik gebruik hem bij het duiken. In die duikscene van 040 zijn ze berucht, de JBX duiklampen.

Ik bouw eerst die ene LED lamp af met koellichaam enzo en doe daar een duurtest mee. Als dat goed gaat maak ik een tweede en hang die erbij.

Paginas:  1    3  4

Ga naar boven