Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: drain plug eruit
guzzy
Heeft al wat gezien
**

Registreerde: 4-10-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 1-6-2015 op 13:16
drain plug eruit

Hello,
De koelstofplug is eruit geknald tijdens warm worden. kan dit omdat de stand van de draaiknop verkeerd stond?

Groetjes
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 1-6-2015 op 16:35

Misschien het schroefje eruit aan de linkerzijde?(voor de kijkers)

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 2-6-2015 op 11:46

De koelvloeistofplug? In het waterpomphuis? Zo'n ding kan er alleen uit knallen als de druk gigantisch hoog wordt. En dan knallen er eerst andere dingen uit voor die plug eruit knalt. Ik denk dat de plug er met zoveel geweld in gedraaid is dat de schroefdraad net niet kapot was. Dan wordt het koelsysteem warm, neemt de druk toe en is de plug eruit gedrukt. Kan je de plug weer normaal terug zetten of is de schroefdraad kapot?

Als de drain knop op het plaatje van Berry niet goed staat is het wel zo dat het systeem heel snel heel erg heet wordt, omdat de koelvloeistof niet meer door de radiator stroomt. Door het erg heet worden van de koelvloeistof neemt de druk in het systeem ook toe, maar voor dat een gezonde koelvloeistof plug uit het blok knalt is er al veel eerder iets anders geknald.

Boost is life. ZX is living @184mph.
guzzy
Heeft al wat gezien
**

Registreerde: 4-10-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 2-6-2015 op 14:08

Bedankt voor jullie antwoorden. Het punt is drain plug eruit is gekomen tijdens warmdraaien.
Nu dacht ik dat heel misschien ik de stand waar drain opstaat misschien verkeerd had staan. Maar ik heb sinds de laatste keer dat ik eraan gezeten heb nooit problemen gehad. Ik laat geen motorfiets stationair warmdraaien. en zelfs met 30 graden nooit problemen gehad.

Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 3-6-2015 op 16:05

Dan heeft ie het schroefje waar Berry het over had te los of eruit gedraaid tijdens het koelvloeistof vervangen en vergeten terug vast te draaien.

Boost is life. ZX is living @184mph.

Ga naar boven