Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: ProJect 300
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 23-12-2013 op 15:47
ProJect 300

Naar aanleiding van dit topic (en misschien wel deze film) weer een nieuw project: ProJect 300

het doel van dit verder compleet nutteloze project: het doorbreken van de 300km/u grens. Afgelopen zomer bleef de GPS steken op 283 en later de kilometer teller op ongeveer 289. Het bleek ook dat ik lange tijd zonder erg veel koelvloeistof heb rondgereden, waardoor ik hoop dat het blok niet teveel schade heeft opgelopen. Daarom ga ik in het kader van ProJect 300 nog een keer naar de testbank. Dan kan ik kijken of de begrenzer zich inderdaad laat foppen door een transistor en twee weerstanden en laat ik gelijk een setje nieuwe K&N luchtfilters afstellen met een PC III.

Verder laat ik wat uitstekende onderdelen verdwijnen (pinkers, voetsteunen, montagepunten) in een poging de luchtweerstand te verminderen. En dan maar eens kijken wat de Kawa op de Duitse weg weg kan zetten.

Natuurlijk houdt het na ProJect 300 niet op, want de opvolger, ProJect 320 zit ook al in de koker. Meer PK's uit een 1287cc blok voor meer vermogen om het twee tanden kleinere achtertandwiel of het 1 tand grotere voortandwiel met meer kracht rond te slingeren. Misschien nog een ECU hack voor een hoger maximaal toerental, maar dat hangt van de resultaten ProJect 300 af.

Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 23-12-2013 op 19:21

Ik schrok al. Ik dacht die gaat knokken tegen de Perzen.:lol:

Ik zeg gewoon doen.

Kijk hij trekt die bank gewoon in stukken.

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 12-7-2021 op 11:05

Enige tijd geleden alweer, na het verwijderen van de pinkers, een spiegel, voetsteunen van de passagier, bobbins, achterwiel rem en schijf, bagage-vast-maak-knobbels en het afplakken van naden en kieren ben ik tot 296km/'u op de GPS gekomen. Later ging de kop stuk. Die is geheel gereviseerd, betere kleppen met meer flow erin, cylinderbanken bleken ook behoorlijk versleten (en beschadigd door de kopschade), dus andere cylinderbank en zuigers met nieuwe zuigerveren erin. Van 160rwhp naar 171 rwhp.
Duitsland is weer 'open' , dus is het nu tijd voor nieuwe runs.

Boost is life. ZX is living @184mph.

Ga naar boven