Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
 Paginas:  1    3
Auteur: onderwerp: Geen Vmax, maar wel erg lekker
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 10-10-2014 op 08:43

Begonnen met de Kawamikaze aan te pakken:

voorpui eraf

Nieuwe teller platen die meer recht doen aan de potentie. Tevens een speedohealer geinstalleerd om het weer te laten kloppen.

Gestroomlijnde LED pinkers aan de voorkant erop gezet. Gelijk ook maar een last-onafhankelijk pinker relais erin gezet. Beide mods kostte wat afbreken en weer opbouwen, maar dat was gelijk een goeie gelegenheid om de boel goed schoon te maken. Er kwam bijvoorbeeld een halve zandbak uit beide slibvangen na de haaienbek.

Volgende stroomlijnmods worden het verwijderen van de achterpinkers en het monteren van een pinkend achterlicht en de rechter spiegel vervangen door een vlak afdekplaatje. Dan is er ook nog een iets hogere en bredere ruit onderweg vanuit Moffrika.

Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 10-10-2014 op 09:12

Tevens een nieuwe dragstrip gevonden die een stuk dichter bij huis is dan de A31 richting Emden: de A57 tussen de afritten 4 (Kervenheim) en 5 (Sonsbeck). En tussen de afritten 4 en 3 ist eine Tankstelle. Supergeil!

carlow
Hardcore Dutcher

Lokatie: Rotterdam
lid Is Offline

Stemming: Happy !

[*] Gepost op 11-10-2014 op 09:13

Goooooooooo 4 it !!!!

Onmogelijkheden doe ik direct,
Wonderen duren iets langer.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 20-10-2014 op 11:55

Het laatste zomerse weekend van dit jaar gebruikt voor de laatste max velocity tests. De Kawa nog wat verder gestript van uitstekende delen: rechter spiegel en achterpinkers.

Toen op weg naar Duitsland. De A57 is een aardige weg, maar het stuk tussen de afritten 5 en 4 was minder recht en overzichtelijk dan ik verwacht had. Ik moest toch nog tanken dus gelijk door daar de Tankstelle bij afrit 3. 1 km voor de Tankstelle hield de Kawa er mee op wegens geen benzine meer. Ik kon nog een flink eind uitrollen, maar 500m voor de pomp was ook die snelheid eruit. Door de motor heen en weer te waggelen kon in hem toch nog weer gestart krijgen en 300 meter verder komen. Uitrollend bereikte ik net pomp 2. Daar de Kawa volgeschud met Duitse Super en toen gaaaaaaan. Het stuk snelweg tussen de afritten 3 en 2 was beter geschikt voor lekker doorrijden, dus ik ben heen en weer gaan rijden tussen de afritten 5 en 2. Na een een keer of 5 heen en weer gereden te zijn zag ik een busje van de Polizei bij de Tankstelle staan die hard achter mij aan kwam toen ik voorbij kwam (met slechts 190 overigens). Ondanks dat je op dat stuk Autobahn zo hard mag als je kan leek het mij beter om af te taaien omdat mijn Arrow geen e-keur heeft en auditief nogal van zich afbijt. Via Weeze en Venray lekker binnendoor naar huis gereden.

Maar weer de 300 op de GPS niet gehaald. Ik had een app gedownload die minder vertraging bij het weergeven van de snelheid zou hebben, maar die hield het boven de 240 voor gezien (SpeedView). Ik vond dat wel raar, want in de instellingen hebben ze speciaal een instelling 'Filter the GPS speed, Uncheck this when driving a Bugatti Veyron'. Maar gelukkig had ik mijn trouwe Garmin weer gevonden en die deed het wel.

Maar de speedo gaf wat anders aan voor de max velocity.

En dat verschil met de GPS vind ik wel opvallend. Tot zo'n 130km/u is de speedo *exact* gelijk met de GPS. Bij 180km/u geeft de speedo 3km/u meer aan dan de GPS en bij 240km/u is dat al zo'n 6 a 7km/u. Wie moet ik nou geloven? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze bij Kawasaki de speedo niet lineair gemaakt hebben. Maar ik snap dan ook niet waarom de GPS steeds meer gaat afwijken van de speedo. Of de GPS wordt door de hogere snelheid steeds onnauwkeuriger het moet zijn dat het achterwiel steeds meer gaat 'doorslippen' bij hogere snelheden. Maar zo'n verschil vind ik wel heel veel.

To be continued.....

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 21-10-2014 op 09:51

Wielslip dus.

Quote:

... Een motorfiets die 300 echte kilometers per uur rijdt geeft op zijn teller 320km/h aan. Dit enkel door de slip van de band, ja banden slippen, altijd. Hoe hoger de weerstanden (met name luchtweerstand) hoe meer slip. Tot 20% slip zit je in een stabiel gebied, daar boven begin je grip te verliezen ....

Quote:

... bij een motorfiets die 300km/h rijdt (werkelijke snelheid) is er spraken van een goede 8% wielslip, het voertuig legt dus 8% minder meters af als dat het wiel ronddraait ...

Even rekenen: 321 - 8% = 321 - 26 = 295. Dat lijkt te kloppen met de GPS en lijkt te kloppen met de waarneming dat bij 'lage' snelheden de speedo exact gelijk is aan de GPS snelheid en bij 'hogere' snelheden de afwijking steeds groter wordt. Het kan ook verklaren waarom de motor bij 'zeer hoge' snelheden de neiging heeft te gaan kwispelen.

Dus in de winter maar eens een extra speedo op het voorwiel knutselen, komend voorjaar de Michelin Pilot Power eraf en een goed plakkende Pirelli om het achterwiel leggen en dan nog eens proberen. :diablotin:

carlow
Hardcore Dutcher

Lokatie: Rotterdam
lid Is Offline

Stemming: Happy !

[*] Gepost op 2-11-2014 op 00:50

Lekker bezig Martijn,
Ik ben ook weer bezig met wat anders, misschien deze week een Suzuki TL 1000R overnemen,
moet nog wel wat afgebouwd worden,het kuipwerk gaat er af, Buel kont er op, superbike stuurtje dr op en gaan met die banaan.......dus ben benieuwd.
De GSX1100G kan dan weer in de verkoop, deze is bijna 80 kg lichter en 35 pk sterker, dus dat wordt weer Fun.......
Leuk winterproject.

Onmogelijkheden doe ik direct,
Wonderen duren iets langer.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 2-11-2014 op 07:44

Ahh TL, grote klappen gauw thuis :)

Dat wordt wheelies trekken :diablotin:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 26-1-2015 op 15:37

Om voorgoed met de 300 barriere af te reken gaat de ZX op krachtraining :knal:

1270cc cilinderbank + zuigers + pakkingen zijn onderweg vanuit een ingesneeuwd New York naar 040. De vorige eigenaar claimt met een full Muzzy uitlaatsysteem 194PK (ik denk op de krukas). Ik denk dat dat wat aan de positive kant is, maar ik reken op minstens +10PK op het achterwiel.

wim
Hardcore Dutcher

Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 27-1-2015 op 17:00

cool :thumbup::thumbup:
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 28-1-2015 op 22:34

Lees eerst dit boek ff Martijn;)

obsessie.large (Custom).jpg - 30kB

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-2-2015 op 10:15

De komende tijd wordt het vooral dit boek:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 19-2-2015 op 22:42

en geen 1270cc, maar 1290cc. 20cc gratis!

Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 22-2-2015 op 00:31

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
en geen 1270cc, maar 1290cc. 20cc gratis!

Zal wel lekker koelen met die dunne cylinderwandjes.:thumbup:

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 27-2-2015 op 15:37

Geen NOS, turbo of compressor erop. Met een extra voetpakking de compressie misschien een beetje terug brengen van 13.0:1 richting standaard de standaard 9.8:1, maar daar moet ik me nog over laten voorlichten. Het setje heeft al gedraaid in een dragracer zonder stuk te gaan, dus dat vertrouw ik wel.

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-5-2015 op 09:45

SuperSrox 44T gemonteerd.

Nog steeds gaat ie als de brandweer, maar het was gisteren te druk om de Kawamikaze op een verantwoorde manier naar Vmax te jagen. Ik heb wel weer een beetje aan hogere snelheden kunnen wennen en het 7-kleuren-dun-in-de-broek zwabberen van het stuur bij slecht wegdek :thumbdown:

Wel heb ik een leuke ontmoeting met twee Australiers gehad. Ze hadden hun motoren naar de UK laten verschepen en waren op weg naar huis, via Turkije, Iran, Pakistan, India en verder. Gaaf :thumbup:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 18-5-2015 op 10:07

Luchtweerstand is a bitch. Zelfs met het kleinere tandwiel wil de Kamikazaki niet verder vooruit. In standard trim loopt ie ook 286 en zonder rechter spiegel 293. Eerder liep ie in standard trim ook al 286 en zonder rechter spiegel en zonder knipperlichten deed ie 296.

Standaard -> 286
-1 spiegel -> 293
-2 pinkers, -1 spiegel -> 296

Je zou dus kunnen concluderen dat knipperlichten 3km/u kosten en een spiegel 7km/u. Dus pinkers en beide spiegels er af en dan zou hij 303km/u moeten kunnen halen.

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 27-5-2015 op 18:19

Het opvoersetje blijkt een miskoop. De cilinderwand van 1 cilinder is te versleten om met goed fatsoen zo in te bouwen. Waarschijnlijk heeft daar ook de zuiger in gezeten die op z'n flikker heeft gekregen. Die heeft afdrukken van inlaatkleppen op zijn bolleke staan en de zuigerveren zitten vast alsof de zuiger wat in elkaar gedrukt is :nopompom:

De enige oplossing is om de cilinders opnieuw te nicasealen en andere (nieuwe) zuigers aan te schaffen. Daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen :sleephappy:

Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 21-1-2019 op 13:56

Na een paar zomers lekker toeren, met ruim 115.000 km op de teller, is de ZX stuk gegaan. Hij braakte een uitlaatklep uit en die heeft flinke schade aangericht in cilinder 4. Momenteel wordt de kop opgeknapt en krijgt laag-profiel RVS race kleppen voor meer POWERRRRRR. Ook heb ik een onversleten cilinderbank en zuigers op de kop getikt die de beschadigde en versleten onderdelen gaan vervangen. Nu nog alles in elkaar schroeven en af (laten) stellen en dan kan het 300 km/u verhaal weer eens opgepakt worden.

De Vmax staat met een kapot krukas lager op stal.

Paginas:  1    3

Ga naar boven