Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
 Paginas:  1    3
Auteur: onderwerp: Geen Vmax, maar wel erg lekker
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 13-1-2013 op 14:56
Geen Vmax, maar wel erg lekker


en volgende week zaterdag kan ik hem ophalen. Een 2002 Kawa ZX-12R.

Kawa_1.jpg - 72kB kawa_2.jpg - 77kB




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
dutch v-maxer
Hardcore Dutcher
****




Posts: 361
Registreerde: 28-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 13-1-2013 op 21:37


Gefeliciteerd en kijk uit met de gladheid ;)



Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae

Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 456
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 13-1-2013 op 22:58


Mooi ding :thumbup:

maar wat is dat toch met jou, ruk weer en ff stukkie rijden :lol:

meer foto's ??? :puh2:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 14-1-2013 op 07:44


Als ik de weermannen mag geloven is het komende zaterdag gedaan met de gladheid en anders rij ik hem op de aanhangert naar 040.

Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar wat snels (Hayabusa, B-King, ZZR1400, ZX-12R) en toen de Vmax, na een olie lekkage en een koelvloeistof lekkage weer een electrisch probleem had ontwikkeld (accu wordt voor de honderdmiljoenmiljardste keer niet bijgeladen) was ik er wel klaar mee. Ik heb de Vmax nog wel, maar komend voorjaar krijgt hij maar weer eens een 'grote beurt'.

Dus tot die tijd maar eens kijken of ik vriendjes met deze Kawa kan worden en of de snelheidsbegrenzer er uit moet :diablotin:

Deze foto's zijn van de verkoper. Na zaterdag meer foto's en filmpkes.....




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
hamkaas
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 84
Registreerde: 23-9-2011
Lokatie: Belangrijkste dorp van Nederland
lid Is Offline


[*] Gepost op 14-1-2013 op 08:35


Nette fiets hoor! Maar ja, tis idd geen Vmax



Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
carlow
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 303
Registreerde: 21-9-2009
Lokatie: Rotterdam
lid Is Offline

Stemming: Happy !

[*] Gepost op 15-1-2013 op 00:05


mooi hoor, weg die ouwe stink max !

ps. je mag wel op het forum blijven hoor.




Onmogelijkheden doe ik direct,
Wonderen duren iets langer.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 15-1-2013 op 07:53


:nooo: Die Vmax doe ik nooit meer weg :nooo:



Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
wim
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 264
Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 15-1-2013 op 11:10


Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
:nooo: Die Vmax doe ik nooit meer weg :nooo:


nee is ook het laatste dat ik weg doe, kan er altijd naar kijken:)
alhoewel een leuke WLC of WLA :damnyou:
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 17-1-2013 op 20:36


DAT gaat haaaaaaaaaard!!



Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 1-2-2013 op 11:03


Nog geen nieuwe plaatjes of filmpkes, maar al wel twee ritjes achter de wielen. De pekel is weg, dus het kan!

Wat kan je er van zeggen? Het is heeeeeeel anders dan die goeie oude Vmax. Een snufje gas en weg is ie. Ik ben nog niet boven de 5000rpm geweest en het is al angstaanjagend snel. Whappp en je zit aan de 120, zonder gebrul, drama, gestamp, geraas en meer van dat Vmax-theater. Gewoon niet lullen, maar vooruit en vlug. Het aflezen van de speedo is ook heel andere koek. Bij de Vmax zit 120kmh midden boven en bij deze ergens links onderin :)

Het is even wennen aan die plastic boot om je heen. Je ziet minder van de weg. Ook het stuurgedrag is heel anders. De Vmax wil een bocht niet in en als ie er eenmaal in zit wil ie er zo snel mogelijk weer uit. Deze Kawa wil met een klein beetje motivatie de bocht in en daarna wil ie er steeds harder in. De geometrie is echt gemaakt op accelereren in de bocht.

In de loop van deze maand hoop ik dat ie naar Paul Ritzen mag om eens goed af te laten stellen (er blijkt al een PowerCommander in te zitten) en dan zal ik hem eens stevig aan de tand voelen op de Autobahnen. Tot die tijd kan ik alvast een beetje wennen aan dat dingen veel sneller op je afkomen dan normaal :eek:




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 4-3-2013 op 14:22


De goudkleurige draakjes zijn van de tupperware af en ik heb inmiddels een paar ritjes achter de rug. Allememaggies, wat is dat ding snel. Hard optrekken is niet moeilijk en geeft zo'n achtbaan gevoel in je onderbuik. Hard remmen is echter een heel andere kunst, maar wel heel erg nodig. Op de Vmax is het gas eraf, jezelf groot maken en het voelt alsof je een anker uitgooit. Deze Kawamikaze kachelt gewoon lekker verder bij gas eraf en dan komt alles heel erg snel op je af. Je moet een stuk harder bijremmen dan met de Vmax.

Voor de veiligheid heb ik mezelf maar eens getrakteerd op een leren combi en er is een nieuwe integraalhelm onderweg.




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 3-4-2013 op 11:26


Ik trok het gebulder van de Arrow niet meer en heb hem eraf gesloopt om een dB-killer te laten maken. Toen de demper eraf was zag ik een zielig hoopje katalysator uit de linkpipe steken die ik er zo uit kon pakken. Ik had al wat gelezen over het verwijderen van de katalysator met een hamer en een beitel, maar ik kon hem er zo in zijn geheel uit pakken. Hij is lekker opgebrand zeg maar. Ook de pakking tussen demper en linkpipe was op de plek waar een bevestigingsschroef miste fraai uitgefikt.

:question:

Ik zag ook dat de demperwol grotendeels uit de demper verdwenen is. Het lijkt een soort glaswol-achtig spul te zijn. Kan ik daar gewoon bouwmarkt glaswol in proppen of moet dat speciale glaswol zijn? Of steenwol?




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 4-4-2013 op 07:34


Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Ik trok het gebulder van de Arrow niet meer en heb hem eraf gesloopt om een dB-killer te laten maken. Toen de demper eraf was zag ik een zielig hoopje katalysator uit de linkpipe steken die ik er zo uit kon pakken. Ik had al wat gelezen over het verwijderen van de katalysator met een hamer en een beitel, maar ik kon hem er zo in zijn geheel uit pakken. Hij is lekker opgebrand zeg maar. Ook de pakking tussen demper en linkpipe was op de plek waar een bevestigingsschroef miste fraai uitgefikt.

:question:

Ik zag ook dat de demperwol grotendeels uit de demper verdwenen is. Het lijkt een soort glaswol-achtig spul te zijn. Kan ik daar gewoon bouwmarkt glaswol in proppen of moet dat speciale glaswol zijn? Of steenwol?


bestel een origineel matje ivm temp bestendigheid geen idee hoe dat met bouwwol is

http://www.easyparts.nl/showarticles/0-4019-968-1681-1990-1991




Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
renato
Heeft al wat gezien
**




Posts: 53
Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline

Stemming: chill

[*] Gepost op 5-4-2013 op 12:03


Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Ik trok het gebulder van de Arrow niet meer en heb hem eraf gesloopt om een dB-killer te laten maken. Toen de demper eraf was zag ik een zielig hoopje katalysator uit de linkpipe steken die ik er zo uit kon pakken. Ik had al wat gelezen over het verwijderen van de katalysator met een hamer en een beitel, maar ik kon hem er zo in zijn geheel uit pakken. Hij is lekker opgebrand zeg maar. Ook de pakking tussen demper en linkpipe was op de plek waar een bevestigingsschroef miste fraai uitgefikt.

:question:

Losse glaswol kan gemiddeld 250 gr.C. en max. 500 gr.C. aan.
Glaswol dekens gem. 125 gr.C. en max. 300 gr.C.
Steenwol dekens: gem. 350 gr.C. en max. 600 gr.C.
Kaowool dekens: gem. 600 gr.C. en max. 1260 gr.C.

Het beste is Kaowool maar dit is particulier niet makkelijk te krijgen.
Steenwol voldoet ook prima maar is na een jaar of 5 wel aan vervanging toe omdat het bindmiddel dan verpulvert is door de hoge temp. en dan geen isolerende werking meer heeft.

Al dit spul is ook verkrijgbaar in platen maar dit krijg je niet efficient in je dempers gepropt.


Ik zag ook dat de demperwol grotendeels uit de demper verdwenen is. Het lijkt een soort glaswol-achtig spul te zijn. Kan ik daar gewoon bouwmarkt glaswol in proppen of moet dat speciale glaswol zijn? Of steenwol?
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
louis
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 21
Registreerde: 23-9-2009
Lokatie: Ketsheuvel
lid Is Offline


[*] Gepost op 5-4-2013 op 13:42


misschien ff contact opnemen met superpole (kaatsheuvel) die hebben een soort van vezel-wokkels die je in de demper kan doen.
heb het al eens voor Jan v/d Ham gehaald daar
wordt netjes afgewogen wat je per demper nodig hebt en is (lijkt mij) makkelijker te gebruiken/verwerken als matten.




A cigarette is a pinch of tabacco, wrapped on paper, fire at one end and fool at the other
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 8-4-2013 op 11:36


De commercieel verkrijgbare dempermatjes zagen en voelden precies als glaswol. Daarom heb ik uiteindelijk voor steenwol gekozen, omdat dat tegen hogere temperaturen bestand is en omdat ik daar nog wat stukjes van had liggen. De binnenbuis van de demper is een geperforeerde buis met daaromheen heel fijn gaas gelast. De steenwol moet eerst tot poeder gebeukt worden en pas daarna kan het eruit geblazen worden.

De demper open boren kostte wat moeite vanwege de RSV popnagels. Maar uiteindelijk was hij open. Ik heb gelijk de aluminium bevestigingsflens even schoon gestraald, zodat daar ook de ergste verrotting vanaf is en de flens weer egaal grijs is. Steenwol om de pijp wikkelen, alles in de demper frotten, dicht popnagelen (met gasdichte popnagels van Bolski trading) en testen maar.

Zo in de werkplaats leek de uitlaat nog steeds een behoorlijk lawaai te maken, maar tijdens de proefrit bleek al snel dat het gebulder weg was en boven de 50km/u hoorde ik de uitlaat al niet meer boven het windgeruis uitkomen. Het werkt dus wel! Ik heb ook een dB-killer laten maken en met dat ding erin is ie echt muisstil. Alleen zou ik volgens de maker 'wat topvermogen kwijt raken'. Nou, daar is geen letter van gelogen. Over het hele toerenbereik voelde ik minder trekkracht, boven de 6000rpm is het over met de pret en boven de 7000rpm zit er niets meer van vermogen in. De top wordt daardoor begrensd op 190 tot 200km/u :nooo: Maar hij is wel lekker stil....




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
wim
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 264
Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 8-4-2013 op 14:22


De top wordt daardoor begrensd op 190 tot 200km/u Maar hij is wel lekker stil....
volgens mij mis je dan 100km/u ?????????????
of niet....
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 8-4-2013 op 16:29


Quote: origineel gepost door wim  
De top wordt daardoor begrensd op 190 tot 200km/u Maar hij is wel lekker stil....
volgens mij mis je dan 100km/u ?????????????
of niet....


Yep, en een pk of 100 denk ik :thumbdown:

Ik heb zaterdag een afspraak bij Nippon Bikes voor een paar testbank sessies. Meten = weten :think:




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 8-4-2013 op 21:10


Voor:




De weggebrande wol en de pijp waar de wol strak omheen hoort te zitten:




De rottende montageflens, voor en na stralen






De demper weer dicht gemaakt met gasdichte popnagels




De dB- en PK-killer









Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 456
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 8-4-2013 op 21:23


Heerlijk om weer eens een met foto's ondersteund onderwerp te zien!
:thumbsup:

'k Hoop dat zaterdag een beetje duidelijkheid brengt.





Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 14-4-2013 op 09:23


Quote: origineel gepost door Dred  
'k Hoop dat zaterdag een beetje duidelijkheid brengt.


Er is duidelijkheid.
1) Er zit geen PowerCommander in, maar de Kawa staat prima afgesteld. 'Niks aan doen' was het advies.
2) De dB-killer is inderdaad een flinke vermogenskiller.



Titus van Nippon Bikes Tilburg aan het stuur









Run in 3e versnelling



Flat-out. Begrenzer grijpt in bij 300km/u



Nu ook met vermogenskiller! A/F niet gemeten




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
carlow
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 303
Registreerde: 21-9-2009
Lokatie: Rotterdam
lid Is Offline

Stemming: Happy !

[*] Gepost op 14-4-2013 op 18:35


Het kan aan mij liggen, maar zo'n ding heeft toch iets van 185 pk?
ik zie op de uitdraai 153 pk staan, of heb ik het nou mis.......





Onmogelijkheden doe ik direct,
Wonderen duren iets langer.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 14-4-2013 op 22:14


Af fabriek krijgt ie 178 krukas pk's mee (190 met ram air). Daar raak je zo'n 15% van kwijt, beetje afhankelijk van de toestand van de kettingset. 178 * 0.85 = 151, dus het klopt best aardig. En dat voor een 11 jaar oud beestje met bijna 80.000 op de klok.

Deze bank schijnt wel echte achterwiel-pk's te meten en niet de pk's die de klant graag ziet ;).




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 456
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 14-4-2013 op 22:34


Die 178 pk zijn als ik het goed heb krukas-peekaas zonder ram-air.

In de praktijk zitten daar nog een aantal delen tussen voordat we bij het achterwiel zijn:
-> koppeling -> versnellingsbak -> ketting/cardan/riem.
Ketting deel vreet +/- 10%
Cardan iets van 19%

178 - 18 (10%) = 160
Zou de versnellingsbak en koppeling etc. dus ook nog zo'n 10 pk opsnoepen.

Alles ongeveer en onder voorbehoud want gelezen op de interwebs.

Ben ernstig onder de indruk van je vermogenskiller!
:eek:

En natuurlijk +1 voor de foto's
U is geweldig
:buddies:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 456
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 14-4-2013 op 22:35


Kak..

ik wordt oud...
en traag...


:eerie:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
 Paginas:  1    3

  Ga naar boven

Powered by XMB
 © 2009 [ DutchVMaxers.com ]
[Tekens: 18] [PHP: 81.4% - SQL: 18.6%]