Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: FJR cardan samen met FJR wiel
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 6-8-2012 op 08:41
FJR cardan samen met FJR wiel

Heeft iemand wel eens geprobeerd om een FJR cardan samen met een FJR achterwiel in een Vmax achterbrug te proppen? Zou dat kunnen passen?

Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 6-8-2012 op 23:35

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Heeft iemand wel eens geprobeerd om een FJR cardan samen met een FJR achterwiel in een Vmax achterbrug te proppen? Zou dat kunnen passen?

Ja/Nee

http://members.chello.nl/mschutte/vmax/daytodaymei.htm

Allereerst past dat FJR wiel niet tussen de standaard brug, als je dat wel op maat maakt blijkt als je de brug in het frame hangt dat het wiel 40-50 mm uit het hart staat.

Dus heb ik de naaf uit het wiel gefreesd en een max naaf ingelast, zoals met de gsxr wielen.

En dan gaat het wel.

P1010014.JPG - 116kB cluster 2629697.jpg - 41kB

Marlon 4 President!!!!
Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 6-8-2012 op 23:40

Nog wat plaatjes.

cluster 479881.jpg - 10kB cluster 2713759.jpg - 60kB cluster 2750079.jpg - 68kB

Ik kan je dus wel de maten geven en meerdere foto's want het wiel ligt hier op stock. Met een ingelast hart past het wiel wel in een standaard brug.

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-8-2012 op 10:32

OK, heel erg bedankt voor deze info :thumbup:

Is onderstaande foto gemaakt met het standaard FJR wiel of met het aangepaste FJR wiel?

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-8-2012 op 10:52

OK, heel erg bedankt voor deze info :thumbup:

Is onderstaande foto gemaakt met het standaard FJR wiel of met het aangepaste FJR wiel?

standaard fjr wiel staat goed tussen de brug maar dat komt dat de zijde to het cardan meer naar buiten staat. Dus het lijkt goed maar is het niet. daar kwam ik achter toen ik de brug in het frame hing.

't is te doen maar je moet wel het wiel slopen net als de gsxr wielen en het hart van een Max wiel inlassen. Ik kan je de maat geven vanaf de remkant-zijde hoever het ingelaste hart moet zitten. Dat was de grootste puzzel.

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-8-2012 op 12:25

Bedankt voor het aanbod. Ik hou het in gedachte, want een wiel uitfresen en een Vmax wielhart inlassen is op dit moment toch echt een brug te ver :lol:

Ik vraag me wel af hoe het kan dat het wiel zo ver uit het midden kan staan als de afstand tussen het wiel en die hap uit de brug niet zo groot lijkt. 40-50mm is best wel een eind namelijk en op de foto ziet het er niet uit als 40-50mm, eerder 4-5mm........

Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 7-8-2012 op 23:03

Bedankt voor het aanbod. Ik hou het in gedachte, want een wiel uitfresen en een Vmax wielhart inlassen is op dit moment toch echt een brug te ver :lol:

Ik vraag me wel af hoe het kan dat het wiel zo ver uit het midden kan staan als de afstand tussen het wiel en die hap uit de brug niet zo groot lijkt. 40-50mm is best wel een eind namelijk en op de foto ziet het er niet uit als 40-50mm, eerder 4-5mm........

Ja dat was dus ook mijn idee toen ik de zooi helemaal in elkaar had gezet maar in het frame gemonteerd stond ie een pleuriseind uit het midden. Vraag me niet hoe dit komt waarschijnlijk toch combinatie wiel, meenemer en FJR cardan.

Marlon 4 President!!!!
Vmaxxx
Dwarsligger

lid Is Offline

[*] Gepost op 30-9-2014 op 17:17

Dag Oma :bye back:

Vandaag de achterkant van een FJR opgemeten. Als ik goed gemeten heb komt een FJR wiel met een FJR cardan zo'n 22mm uit het midden te staan als je hem zo in de (aan de rechter kant verbrede) VMX achterbrug hangt. Mijn VMX band hangt ongeveer 12mm meer naar links over de cardanklok heen dan de FJR band. Mijn band is 160mm breed en die van de FJR 180mm gemeten. Als ik het midden van mijn band het nulpunt noem (0), dan hangt de wang van mijn band links op -80 en rechts op +80. Als ik daar een FJR cardan en wiel in zet begint die band 12mm verder naar rechts, dus op -80+12=-68. Het midden van de FJR band is 90 naar rechts, dus -68 + 90 = +22mm (rechts) uit het midden. Ik kan mijn achterbrug nog een mm of 5 naar links opschuiven zodat het FJR wiel 17mm uit het hart komt te staan. Te veel dus.

Ga naar boven