renato
Heeft al wat gezien

Posts: 53
Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline
Stemming: chill
|
|
Forte 1 en 2
Ben vrijdag in Goes geweest om de max ff na te laten kijken en af te stellen. Hij liep niet lekker: stationair draaide goed maar rook steeds benzine,
hij bokte een beetje bij een constante snelheid in lage toeren.
de boosdoener hier is het gebruik van forte 1 en 2. Dit is volgens Ruud Frederiks niet zo geschikt voor motoren met carbs omdat de troep die loskomt
uit het benzine systeem in de vlotterkamers terechtkomt en daar de boel een beetje gaat verstoppen.
Hij staat nu iets zuiniger zodat hij niet meer verzuipt en de carbs niet meer overlopen.
Op de dynorun ziet het er i.i.g. goed uit
Bijlage: Dyno run 20-04-12.pdf (66kB)
Deze file is gedownload 264 aantal keer
|
|
Berrymax
|
|
Mooie kromme. Ik zie alleen dat bij je laatste run je koppel veel later inkomt.
Want in de eerste run heb je al ca. 50Nm op ongeveer 1000 rpm. Dat heb je pas in de tweede run op 3000 rpm. Is dat een meetfout?
Want 50Nm op 1000rpm lijkt me een beetje een diesel waarde.
Voor de rest zie ik weinig verschil in de lijnen alleen dan in het begin maar dat kan/zal niet goed zijn denk ik.
Marlon 4 President!!!!
|
|
renato
Heeft al wat gezien

Posts: 53
Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline
Stemming: chill
|
|
Ziet er wel uit als een foutje maar ik ga het navragen. Ik laat het je weten.
heb jij nog een tip voor me omtrent het openen en leegmaken van de vlotterkamers? Als ik eens een keer tijd heb (pfff) wil ik ze schoonmaken, maar heb
het nog nooit gedaan zelf.
|
|
Berrymax
|
|
Zonde, heel de boel afgesteld en dan je carbs weer open.
Klikken en klussen met carbs
Marlon 4 President!!!!
|
|
dutch v-maxer
Hardcore Dutcher
  
Posts: 361
Registreerde: 28-9-2009
lid Is Offline
|
|
forte en andere zooi
Zoals ik al vaker heb aangegeven, GEEN troep in je benzine gooien, dus ook geen Forte 1, 2 enz...Resultaat is heel goed beschreven door René en als er
door ander soort toevoegingen bv koolaanslag van je kleppen loskomt, heb je ook narigheid ...Toevoegingen maken meer kapot dan je lief is 
Mijn tip, regelmatig even een tankje van de duurste Shell er in en effe blazen op de Rijksweg ...mag ook gewoon een wat langer ritje zijn.....: naar Duitsland bijvoorbeeld
Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae
|
|
Vmaxxx
Dwarsligger
  
Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline
|
|
Quote: origineel gepost door renato  | Ben vrijdag in Goes geweest om de max ff na te laten kijken en af te stellen. Hij liep niet lekker: stationair draaide goed maar rook steeds benzine,
hij bokte een beetje bij een constante snelheid in lage toeren.
de boosdoener hier is het gebruik van forte 1 en 2. Dit is volgens Ruud Frederiks niet zo geschikt voor motoren met carbs omdat de troep die loskomt
uit het benzine systeem in de vlotterkamers terechtkomt en daar de boel een beetje gaat verstoppen.
Hij staat nu iets zuiniger zodat hij niet meer verzuipt en de carbs niet meer overlopen.
Op de dynorun ziet het er i.i.g. goed uit |
Da's een mooi pak vermogen 
Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd!
Boost is life. ZX is living @184mph.
|
|
renato
Heeft al wat gezien

Posts: 53
Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline
Stemming: chill
|
|
|
|
renato
Heeft al wat gezien

Posts: 53
Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline
Stemming: chill
|
|
Quote: origineel gepost door Vmaxxx  | Quote: origineel gepost door renato  | Ben vrijdag in Goes geweest om de max ff na te laten kijken en af te stellen. Hij liep niet lekker: stationair draaide goed maar rook steeds benzine,
hij bokte een beetje bij een constante snelheid in lage toeren.
de boosdoener hier is het gebruik van forte 1 en 2. Dit is volgens Ruud Frederiks niet zo geschikt voor motoren met carbs omdat de troep die loskomt
uit het benzine systeem in de vlotterkamers terechtkomt en daar de boel een beetje gaat verstoppen.
Hij staat nu iets zuiniger zodat hij niet meer verzuipt en de carbs niet meer overlopen.
Op de dynorun ziet het er i.i.g. goed uit |
Da's een mooi pak vermogen 
Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd! |
standaard blok en carbs, stage 7 naalden (vlinderklep zit er nog in en werkt nog, incl t-boost), losse k&n filters, doma pijpen. Ik snap er ook
geen zak van, misschien omdat deze max ooit door Bram is bereden? 
|
|
Vmaxxx
Dwarsligger
  
Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline
|
|
Mooi dit soort praktijk 
Senor Maïsmuur heb ik ooit horen mopperen dat Stage 7 allemaal rommel is die alleen maar geld, vermogen en benzine kost. Toch niet dus
Boost is life. ZX is living @184mph.
|
|
Berrymax
|
|
Quote: origineel gepost door Vmaxxx  | Mooi dit soort praktijk 
Senor Maïsmuur heb ik ooit horen mopperen dat Stage 7 allemaal rommel is die alleen maar geld, vermogen en benzine kost. Toch niet dus |
Mr.Honeycombs vind het ook niks
Marlon 4 President!!!!
|
|
dutch v-maxer
Hardcore Dutcher
  
Posts: 361
Registreerde: 28-9-2009
lid Is Offline
|
|
Forte 1 & 2 en ander geklets
Da's een mooi pak vermogen 
Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd![/ rquote]
standaard blok en carbs, stage 7 naalden (vlinderklep zit er nog in en werkt nog, incl t-boost), losse k&n filters, doma pijpen. Ik snap er ook
geen zak van, misschien omdat deze Max ooit door Bram bereden is? :poet
____________________________________________________________
Is inderdaad een van de snelle maxen die destijds uit mijn stal is gekomen...zal komen door de naalden en en het behouden van de
vlinderkleppen in combinatie met de lange Doma's ivm de flow. Korte Domas knijpen het vermogen.
Heeft Ruud F te G (Leo) niet tegen je gezegd dat je Max met deze setting en de originele luchtfilterkast met K&N filter , NOG beter af te
stellen is...
Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae
|
|