Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Forte 1 en 2
renato
Heeft al wat gezien
**

Registreerde: 13-10-2009
lid Is Offline

Stemming: chill

info.gif Gepost op 24-4-2012 op 12:21
Forte 1 en 2

Ben vrijdag in Goes geweest om de max ff na te laten kijken en af te stellen. Hij liep niet lekker: stationair draaide goed maar rook steeds benzine, hij bokte een beetje bij een constante snelheid in lage toeren.
de boosdoener hier is het gebruik van forte 1 en 2. Dit is volgens Ruud Frederiks niet zo geschikt voor motoren met carbs omdat de troep die loskomt uit het benzine systeem in de vlotterkamers terechtkomt en daar de boel een beetje gaat verstoppen.
Hij staat nu iets zuiniger zodat hij niet meer verzuipt en de carbs niet meer overlopen.
Op de dynorun ziet het er i.i.g. goed uit

Bijlage: Dyno run 20-04-12.pdf (66kB)
Deze file is gedownload 264 aantal keer

Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 25-4-2012 op 09:51

Mooie kromme. Ik zie alleen dat bij je laatste run je koppel veel later inkomt.
Want in de eerste run heb je al ca. 50Nm op ongeveer 1000 rpm. Dat heb je pas in de tweede run op 3000 rpm. Is dat een meetfout?
Want 50Nm op 1000rpm lijkt me een beetje een diesel waarde.

Voor de rest zie ik weinig verschil in de lijnen alleen dan in het begin maar dat kan/zal niet goed zijn denk ik.

Marlon 4 President!!!!
renato
Heeft al wat gezien
**

lid Is Offline

[*] Gepost op 25-4-2012 op 11:43

Ziet er wel uit als een foutje maar ik ga het navragen. Ik laat het je weten.
heb jij nog een tip voor me omtrent het openen en leegmaken van de vlotterkamers? Als ik eens een keer tijd heb (pfff) wil ik ze schoonmaken, maar heb het nog nooit gedaan zelf.
Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 25-4-2012 op 13:58

Zonde, heel de boel afgesteld en dan je carbs weer open.

Klikken en klussen met carbs

Marlon 4 President!!!!
dutch v-maxer
Hardcore Dutcher

Registreerde: 28-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 25-4-2012 op 14:10
forte en andere zooi

Zoals ik al vaker heb aangegeven, GEEN troep in je benzine gooien, dus ook geen Forte 1, 2 enz...Resultaat is heel goed beschreven door RenÚ en als er door ander soort toevoegingen bv koolaanslag van je kleppen loskomt, heb je ook narigheid ...Toevoegingen maken meer kapot dan je lief is :snif:

Mijn tip, regelmatig even een tankje van de duurste Shell er in en effe blazen op de Rijksweg :madwout:...mag ook gewoon een wat langer ritje zijn.....::drive: naar Duitsland bijvoorbeeld :lol:

Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae

Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 26-4-2012 op 09:38

Quote: origineel gepost door renato  
Ben vrijdag in Goes geweest om de max ff na te laten kijken en af te stellen. Hij liep niet lekker: stationair draaide goed maar rook steeds benzine, hij bokte een beetje bij een constante snelheid in lage toeren.
de boosdoener hier is het gebruik van forte 1 en 2. Dit is volgens Ruud Frederiks niet zo geschikt voor motoren met carbs omdat de troep die loskomt uit het benzine systeem in de vlotterkamers terechtkomt en daar de boel een beetje gaat verstoppen.
Hij staat nu iets zuiniger zodat hij niet meer verzuipt en de carbs niet meer overlopen.

Da's een mooi pak vermogen :thumbup:

Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd!

Boost is life. ZX is living @184mph.
renato
Heeft al wat gezien
**

lid Is Offline

[*] Gepost op 26-4-2012 op 12:01

Quote: origineel gepost door Berrymax  
Zonde, heel de boel afgesteld en dan je carbs weer open.

Klikken en klussen met carbs[/rquote

bedankt Ber.
Volgens senor Frederiks is het geen probleem qua afstelling wanneer ik de vlotterkamers ff leegmaak.
renato
Heeft al wat gezien
**

lid Is Offline

[*] Gepost op 26-4-2012 op 12:11

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Quote: origineel gepost door renato  

Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd!

standaard blok en carbs, stage 7 naalden (vlinderklep zit er nog in en werkt nog, incl t-boost), losse k&n filters, doma pijpen. Ik snap er ook geen zak van, misschien omdat deze max ooit door Bram is bereden? :drive::poet:
Vmaxxx
Dwarsligger

Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 26-4-2012 op 13:54

Mooi dit soort praktijk :thumbup:

Senor Ma´smuur heb ik ooit horen mopperen dat Stage 7 allemaal rommel is die alleen maar geld, vermogen en benzine kost. Toch niet dus :think:

Boost is life. ZX is living @184mph.
Berrymax
Super Voorzitter

lid Is Offline

[*] Gepost op 26-4-2012 op 17:47

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Mooi dit soort praktijk :thumbup:

Senor Ma´smuur heb ik ooit horen mopperen dat Stage 7 allemaal rommel is die alleen maar geld, vermogen en benzine kost. Toch niet dus :think:

Mr.Honeycombs vind het ook niks:)

Marlon 4 President!!!!
dutch v-maxer
Hardcore Dutcher

Registreerde: 28-9-2009
lid Is Offline

[*] Gepost op 27-4-2012 op 10:53
Forte 1 & 2 en ander geklets

Wat voor hardware heb jij erin liggen? 1200? 1300? Standaard carbs? Stage 7? Flatslides? Ik ben benieuwd![/ rquote]

standaard blok en carbs, stage 7 naalden (vlinderklep zit er nog in en werkt nog, incl t-boost), losse k&n filters, doma pijpen. Ik snap er ook geen zak van, misschien omdat deze Max ooit door Bram bereden is? :drive::poet

Is inderdaad een van de snelle maxen die destijds uit mijn stal is gekomen...zal komen door de naalden en en het behouden van de vlinderkleppen in combinatie met de lange Doma's ivm de flow. Korte Domas knijpen het vermogen.

Heeft Ruud F te G (Leo) niet tegen je gezegd dat je Max met deze setting en de originele luchtfilterkast met K&N filter , NOG beter af te stellen is...:thumbup:

Amore, more, ore, re, nascuntur amicitiae

Ga naar boven