Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Gemaakte proefritjes
Berrymax
Super Voorzitter

Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 22-10-2011 op 23:42
Gemaakte proefritjes

Leuk tijdverdrijf voor de vrije dagen. Maak een afspraak met een dealer en ga een proefritje maken met een motorfiets.

Vandaag dus bij BMW Houtrust geweest en een proefrit gemaakt op een F650GS. Model denk ik wel bekend, betreft een type aanduiding 650 maar er hangt een 800cc twinnetje onder.
De 650 is een goedkopere uitvoering dan de F800GS en heeft dan ook 10pk minder, 1 remschijf voor, minder bodywork en gietwielen ipv spaken.
Zit lekker, rijdt lekker maar mis nog steeds 2 cilinders. Dit is een blok dat je echt hoort werken, niks mis mee maar dat ben ik niet gewend. Remmen mist ook een beetje de ŽbyteŽ. Sturen doet ie prima en na de proefrit zag ik dat er Battlewings onder zaten en dat zijn nou niet bepaald circuitbanden.
F800GS was niet voor een proefrit beschikbaar maar als die er wel weer is ga ik ook die ff proberen.

Nadat ik de 650 had teruggezet zag ik ook dat er een S1000RR buiten stond. Ik de verkoper gevraagd of dat ook een demo fiets was waarop hij antwoordde "ik haal de sleutel wel ff".
Nou ik moet zeggen dat die brommer een hele gebeurtenis is maar kort gezegd "die brommer klopt" Modusknopje op 'race' gezet en rijden maar.
Oh ja zit standaard een quickshifter en slipperclutch op en die allebei zijn heeeeel grappig. In ieder geval zit de fiets heel racy en hang je echt op je polsen. In de eerste paar honderd meters met de koppeling opschakelen en toen bedacht ik me d'r zit een quickshifter op. Dus gewoon gas erop houden en tegen de pook trappen. Ik wist niet dat ik zo snel kon schakelen. Je hoort dan ook bij schakelen alleen een PLOF uit de demper komen. Supergaaf. Bij terugschakelen en afremmend op de motor een bocht ingaan trakteert je op een paar fikse tikken in het koppelingshendel die door de slipperclutch worden veroorzaakt.

Allemaal superstrak en uiteraard een flinke bak vermogen. Klein stukkie doorgetrokken maar op een kort stukje.
Al met al een leuke ochtend gehad maar niets gekocht.

F650GS

F800GS

En het neusje van de zalm de S1000RR

Dit alles ter info en uiteraard ook om weer wat actie hier te krijgen.

Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts

Ga naar boven