Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Wel rond niet starten
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 28-3-2011 op 19:35
Wel rond niet starten


Na een flinke periode van stil staan heb ik geprobeerd de max te starten, zonder succes.
De benzine pomp maakt vertrouwd geluiden, op de bougiekabels wordt gevonkt maar na een beetje doorstarten (gaat wel lekker rond)
geen teken van leven ... :sniffle:
Niets wat lijkt op een poging tot verbranden.
Ik kreeg mijn bougiesleutel niet op de bougies om deze te bekijken (te groot) van de week een passend exemplaar aanschaffen ...

Heeft er iemand ideetje?





Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
wim
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 264
Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 29-3-2011 op 07:33


klinkt toch als geen benzine, of een vette pit na wat lang doorstarten.......
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 29-3-2011 op 11:48


Ik kreeg zelf ook het gevoel dat er misschien vocht in een vlotterbak zou kunnen zitten ...
'k heb alleen geen idee waar die dingen uithangen op een max ... :shutup:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
wim
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 264
Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 29-3-2011 op 12:42


dan moet je ze er afschroeven en doorspoelen, kan ook proberen zonder bougies beetje doorstarten
kan nooit veel water zijn denk ik, gaat vanzelf naar benzine ruiken:)
niet te lang achter elkaar, die startmotoren zijn niet meer van vroeger..
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 1-4-2011 op 10:49


Als je je vlotterkamers wilt doorspoelen hoef je ze er niet af te halen. Zie pic: de omcirkelde slangetjes komt benzine uit als je de bijbehorende schroeven zoals aangewezen door de pijl open draait. Je hebt dus per carb een slangetje en schroef.


Klik
Vmax_carbs.jpg - 76kB




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 1-4-2011 op 19:22


Je bent de goeiste! :worshippy:
Ik ga het morgen ff proberen!

Hoe staat het met jou brommer?

grtz.
:bye:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 1-4-2011 op 20:57


Hij rijdt.....

Hij moet hoognodig gepoetst worden, de koplamp(en) moeten er eens definitief op gezet worden, de wielen, luchthappers en beugel achter het zadel moeten gepolijst worden, het blok moet gespoten worden, spiegels moeten gespoten worden, rem- en koppelingspomp moeten vervangen worden etc. etc. Hij wordt oud.....




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 1-4-2011 op 22:31


Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Hij rijdt.....


Dan ben je al verder dan mij ... :eerie:

Oud?
Dat komt waarschijnlijk omdat je niet bang bent 'm een stukje uit te laten :lol:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 6-5-2012 op 23:26
Brandstofpomp defect?


Quote: origineel gepost door Dred  

Ik ga het morgen ff proberen!


Dat werd dus 'iets' langer ... :nopompom:

Enniewee ....
schroeven open gedraaid ... geen benzine.
Wel het zoemen van de vlinderklep en een roffeltje van de benzinepomp.
Dummie eraf, zadel eraf, luchtfilterhuis eraf.
Visueel lijkt alles in orde, gasschuiven (of hoe die dingen ook mogen heetten) komen netjes terug etc.
Brandstofslang van verdeelstuk afgewurmt en de sleutel op contact gezet ... geen benzine.
Brandstof filter gevonden op de tank, deze is open
net als het deel van de benzine tank waar de slang opzit.

En dan nu de vraag:
Kan een brandstof pomp te weinig kracht hebben?

Pomp maakt wel alle 'goede' geluiden maar zuigt niets op.
Kan er geen nummertjes op vinden wel een Mitsubishi logo ...

grtz.
:bye:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 7-5-2012 op 10:16


Mar, misschien handig als je vermeld hoe lang de periode was dat ie stil heeft gestaan.

Heje nog wel benzine?




Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 7-5-2012 op 13:19


Ollah!

Motor heeft inmiddels iets meer dan een jaar (misschien wel 1,5) stil gestaan ...
Ik heb er nieuwe verse benzine in gestopt,
maar de pomp haalt niets op uit de tank.

Pompje zelf geeft wel iets van zuig als ik m'n duim op de aanzuigslang houd maar het mag geen naam hebben.

Vandaar dat ik me afvroeg of dat niet meer moet zijn en of dat ding niet gewoon zijn beste tijd heeft gehad.

Ik heb ook geprobeerd door aan en uit zetten van het contactslot of er niet toch iets opgezogen werd (nieuw benzine filter ertussen) ...
helaas ...
niets.

grtz.




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 7-5-2012 op 20:18
Pompje uitgedroogd?




misschien is ie dan droog en lijkt me datie niet genoeg capaciteit naar boven spuugt.





Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
BurnoutVmax
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 58
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: Zeewolde
lid Is Offline

Stemming: last van m'n vrouwelijke (koop) gen

[*] Gepost op 7-5-2012 op 22:03


Ik zou zweren dat ik er nog eentje heb liggen... 10 min zoeken heeft echter niets opgeleverd.... en ik maar denken dat ik zo georganiseerd ben :-)

Mocht ik hem nog vinden dan laat ik het wel weten...

Grt erik




Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 8-5-2012 op 09:06


Precies zoals in het filmpje is wat er bij mij gebeurt ...

Is er toevallig nog iemand met een pomp?
al is het maar om te testen,
dan weet ik iig wat de oorzaak is.

thnx




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 20-5-2012 op 23:09


Nou ik ben eruit.

De benzinepomp in het filmpje maakt het geluid van een pomp zonder vloeistof.
Exact zoals het bij mijn brommert zat.

Quote: origineel gepost door Vmaxxx  

Een andere mogelijkheid is O-PE-RE-REN!!! Lekker open maken die oude pomp (stuk is hij toch al) en wie weet valt er nog wat te fixen of schoon te maken.


Die woorden bleven dus een beetje door m'n hoofd spoken,
uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken en de pomp te lijf gegaan met schroevendraaier, WD40 en remmenreiniger.
Niets aangetrokken van de met lak verzegelde schroefjes her en der :puh2:
met als resultaat een pomp die weer pompt!

Slangen weer aangesloten en schroeven open gezet.
Keurig benzine uit de slangen :thumbup:
Schroeven weer dicht en starten maar!

Ben overigens erg onder de indruk van de Odyssey PC680 ...
er zaten al een paar maanden van stilstand voor het begin van dit draadje
en toch nog genoeg 'oempf' vinden om de max te starten ... :worshippy:

Ik is een gelukkig mens :lol:
Thanx voor het meedenken!

grtz.
:bye:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

thumbup.gif Gepost op 21-5-2012 op 07:25


:thumbup:



Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 21-5-2012 op 13:16


:thumbup::thumbup:



Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 30-12-2013 op 00:45


Was bij mij(FZ1) afgelopen week net andersom. Niet rond dus ook niet starten. Stond al paar weken stil in koude schuur dus de druppellader eraan gehangen en deze gaf geen defect melding van de accu. Dus ik dacht dat is mooi echter eergisteren weer niks, dus accu dood verklaard. Moet er wel een dure jongen in de FZ1 want de accu ligt op zijn kant en dan zit je gelijk aan een gel accu van 135,=. Wel het originele type er weer ingezet.

Op deze manier kom ik nooit aan de Max toe, ben steeds druk bezig het rollend park aan de gang te houden.




Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts

  Ga naar boven

Powered by XMB
 © 2009 [ DutchVMaxers.com ]
[Tekens: 18] [PHP: 21.1% - SQL: 78.9%]