Forum
Niet ingelogd [inloggen ]
Ga naar beneden

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: Helppp:( Me koppeling heeft geen druk meer??
johnyyy
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 47
Registreerde: 28-2-2010
lid Is Offline


[*] Gepost op 18-5-2010 op 14:25
Helppp:( Me koppeling heeft geen druk meer??


Hoi,

Ik wilde vandaag naar het werk rijden, begint me motor steeds slechter te schakelen omdat me koppeling geen druk opbouwt.
Hij heeft echter alleen nog maar de laatste 5mm druk.
Soms kan ik niet eens koppelen, en dan moet ik de kopelingshendel een x of 3 in en uit knijpen en dan heeft hij weer een beetje druk.
Hoe kan dit komen?

Kan het zijn dat ik hem opnieuw moet ontluchte? ondangs dat ik er nooit niks aan veranderd heb?
Of hoe kan dit komen?
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Bovi
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 375
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: mooi Drenthe in Holland
lid Is Offline

Stemming: Barre bliede.

[*] Gepost op 18-5-2010 op 18:45


Het eerste wat je kunt proberen is de hendel ingeknepen vast zetten met elastiek of tape en zo een nacht laten staan.
Mocht dit niet helpen dan moet je weer even aan ut ontluchten ja, ach kun je er meteen nieuwe vloeistof in doen toch.:info:




Groet`n van de betere Drent.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 19-5-2010 op 06:42


Kan van alles zijn: lucht in je systeem, hydraulische vloeistof nivo te laag (check in het kijkglaasje), pomp lekt en moet gereviseerd worden, cilinder in koppeling lekt en moet gereviseerd worden, je leiding (de oude rubberen) is nu echt op en rekt als een elastiek en moet vervangen worden door een nieuw of stahlflex exemplaar.

Toen de mijne slecht begon te koppelen was het laatste het probleem en oplossing.




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
BurnoutVmax
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 58
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: Zeewolde
lid Is Offline

Stemming: last van m'n vrouwelijke (koop) gen

[*] Gepost op 19-5-2010 op 08:00


Quote: origineel gepost door Vmaxxx  
Kan van alles zijn: lucht in je systeem, hydraulische vloeistof nivo te laag (check in het kijkglaasje), pomp lekt en moet gereviseerd worden, cilinder in koppeling lekt en moet gereviseerd worden, je leiding (de oude rubberen) is nu echt op en rekt als een elastiek en moet vervangen worden door een nieuw of stahlflex exemplaar.

Toen de mijne slecht begon te koppelen was het laatste het probleem en oplossing.


Kijk dit is een volledig antwoord waar je iets mee kunt...
Daar houd ik van :Loser:

Moet je op andere fora vaak uren zoeken omdat er zoveel ouwehoeren verhalen opstaan, vind je het hier snel omdat we hier zo vreselijk serieus en accuraat met de vragen van mede lotgenoten omgaan...
Kunnen een hoop fora nog iets van leren zonder flauwe grappen en schunnig taalgebruik :clown:

Suc7!




Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 19-5-2010 op 18:26




Stahlfleks leidingen heb ik eventueel nog een gebruikt setje van liggen.(t.e.a.b)
Setje bevat 3 korte stukken (tot onder de kroonplaat en dan met z'n 2, ieder aan een kant, naar beneden)

grtz.
:bye:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Bovi
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 375
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: mooi Drenthe in Holland
lid Is Offline

Stemming: Barre bliede.

[*] Gepost op 19-5-2010 op 18:49


Dred lieverd ut gaat om de koppelingsleiding hoor!!



Groet`n van de betere Drent.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 19-5-2010 op 18:58


Ruk ...
Blont momentje ... :blond:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Bovi
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 375
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: mooi Drenthe in Holland
lid Is Offline

Stemming: Barre bliede.

[*] Gepost op 19-5-2010 op 20:30


Geeft niets twas goed bedoeld toch?:)



Groet`n van de betere Drent.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
johnyyy
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 47
Registreerde: 28-2-2010
lid Is Offline


[*] Gepost op 19-5-2010 op 20:40


Ik heb het probleem gevonden.
Me kopplingsvloeistof was pik en pik zwart zo vuil.
Nu ververst, en nu schakelt die weer als nieuw!!
Kan nu ook zijn vrij veel makkelijker vinden, wat eerst nog wels tegen viel.

:D:D
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 19-5-2010 op 20:50


Mooi dat het opgelost is!
'k begrijp alleen geen bips wat er anders werkt aan de vloeistof wanneer het zwart is ...
:confused:




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
BurnoutVmax
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 58
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: Zeewolde
lid Is Offline

Stemming: last van m'n vrouwelijke (koop) gen

[*] Gepost op 19-5-2010 op 21:08


Quote: origineel gepost door Dred  
'k begrijp alleen geen bips wat er anders werkt aan de vloeistof wanneer het zwart is ...
:confused:


Is dat bij mensen ook niet zo ? :diablotin:





Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Bovi
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 375
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: mooi Drenthe in Holland
lid Is Offline

Stemming: Barre bliede.

[*] Gepost op 19-5-2010 op 22:58


de vloeistof of de buitenkleur:question:



Groet`n van de betere Drent.
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Berrymax
Super Voorzitter
*********


Avatar


Posts: 613
Registreerde: 12-9-2009
lid Is Offline

Stemming: -naughty-

[*] Gepost op 19-5-2010 op 23:05


Quote: origineel gepost door Bovi  
de vloeistof of de buitenkleur:question:


Hier moet ik ingrijpen, wil hier geen racistische kwinkslagen hebben op dit forum.

Iedereen is hier gelijk ongeacht welke kleur of uit welke provincie ze komen:lol:




Marlon 4 President!!!!
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 20-5-2010 op 06:39


Quote: origineel gepost door Dred  
Mooi dat het opgelost is!
'k begrijp alleen geen bips wat er anders werkt aan de vloeistof wanneer het zwart is ...
:confused:


Waarschijnlijk werkt er bij een koppeling geen ene bips anders als de vloeistof zwart is. Maar bij het vervangen van de vloeistof verricht je een aantal handelingen waarmee je impliciet twee problemen uit mijn eerdere lijstje oplost. Het enige is dat je daardoor andere mogelijke problemen maskeert, want die koppelingsellende ontstaat niet uit zichzelf zeg maar.




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Dred
Webbert
****


Avatar


Posts: 455
Registreerde: 10-9-2009
Lokatie: de Gooise Maxtras
lid Is Offline

Stemming: ٩ ̾●̮̮̃̾̃̾ ۶

[*] Gepost op 20-5-2010 op 07:04


Quote: origineel gepost door Berrymax  

Iedereen is hier gelijk ongeacht welke kleur of uit welke provincie ze komen:lol:


Ook als ze op een eiland wonen wat zich voor doet als een land maar eigenlijk een puberende provincie is? :nopompom:

@Vmaxxx:
Ontluchten en laag vloeistof niveau?




Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 20-5-2010 op 10:25


Quote: origineel gepost door Dred  

[...]

@Vmaxxx:
Ontluchten en laag vloeistof niveau?


:thumbup:




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
johnyyy
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 47
Registreerde: 28-2-2010
lid Is Offline


[*] Gepost op 20-5-2010 op 16:27


Kan het niet zo zijn, dat koppeling/remvloeistof als dat al heel oud is, dat er dan lucht of iets in gaat zitten? en dat hij de druk niet meer juist doorgeeft?
Ik had hem voordat ik hem ververste ook al opnieuw ontlucht en daar merkte ik dus niks van.
Maar volgensmij heeft die bepaalde vloeistof toch een functie met bepaalde kracht doorgeven, wand anders kon je er ook gewoon 10w40 in doen of wat dan ook.. en niet speciaal dot 4 of 5.
En waarom zoude anders rem/koppelingsvloeistoffe ooit vervangen moeten worden als het niks uit zou maken als hij vuil is?

Volgens heeft het echt iets te maken met een kracht/druk doorgeven.

Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
wim
Hardcore Dutcher
****


Avatar


Posts: 264
Registreerde: 24-9-2009
Lokatie: Westmaas
lid Is Offline

Stemming: altijd goed :thumbup:

[*] Gepost op 20-5-2010 op 17:04


Denk dat het ook te maken heeft dat er toch vocht bij de olie komt via de lucht, dit blijft doorwerken in de olie.
Heb zelf sileconen remen koppelingolie, is heel vriendelijk voor de lak en minder vochtgevoelig, werkt bij mij perfect.
trouwens mooi zwart is niet lelijk:damnyou:
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
BurnoutVmax
Heeft al wat gezien
**


Avatar


Posts: 58
Registreerde: 20-9-2009
Lokatie: Zeewolde
lid Is Offline

Stemming: last van m'n vrouwelijke (koop) gen

[*] Gepost op 20-5-2010 op 18:16


Quote: origineel gepost door wim  

trouwens mooi zwart is niet lelijk:damnyou:


:stupid:



... en belastingblauw past bij jou !




Bekijkt gebruikers profiel Bezoek webpagina van gebruiker Bekijk deze gebruiker zijn posts
Vmaxxx
Dwarsligger
****


Avatar


Posts: 268
Registreerde: 21-9-2009
lid Is Offline


[*] Gepost op 21-5-2010 op 10:39


Een hydraulisch systeem maakt gebruik van de eigenschap van elke vloeistof en dat is dat een vloeistof nauwelijks samen te drukken is. Je kan dus in principe elke vloeistof in je rem/koppelings systeem kieperen om het te laten werken.

Maar je wilt dat je rem/koppelingssysteem onder 'alle' omstandigheden blijft werken, dus je gaat eisen aan de vloeistof stellen:
- de vloeistof het mag het systeem niet aantasten, ook niet op de lange termijn
- de vloeistof mag niet te vluchtig zijn
- de vloeistof moet lekker vloeibaar zijn, ook onder extreme temperatuursomstandigheden
- het kookpunt van de vloeistof moet lekker hoog liggen (remmen!)
- de vloeistof mag op termijn niet van samenstelling of eigenschappen veranderen (degraderen)
- etc.

Je zou dus rustig 10W40 in je koppelingssysteem kunnen gooien, maar dan zal je koppeling wat minder snel reageren, omdat 10W40 dikker is dan DOT5. Je zou er ook water in kunnen doen, maar dan doet je koppeling helemaal niets meer bij -20 graden of +100 graden. Daarom is er DOT vloeistof uitgevonden, die onder de meeste omstandigheden de juiste vloeibaarheid heeft, je hydraulische systeem van binnen niet aantast, langzaam degradeert en een hoog kookpunt heeft.

Meer leesvoer, met name over 'Service en Onderhoud' en het waarom daarvan: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&...




Boost is life. ZX is living @184mph.
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts

  Ga naar boven

Powered by XMB
 © 2009 [ DutchVMaxers.com ]
[Tekens: 18] [PHP: 82.1% - SQL: 17.9%]